Sklep Wisła

Pierwsza praca w Irlandii

Aby podjąć pierwszą pracę w Irlandii i od początku płacić poprawny podatek należy od razu postarać się o numer PPS (jak go zdobyć) i gdy już zaczniemy jakąkolwiek pracę złożyć w lokalnym urzędzie podatkowym "Revenue" formularz "Form 12A" (Application for a Certificate of Tax Credits and Standard Rate Cut-Off Point). Dzięki temu formularzowi otrzymamy "certificate of tax credit", w którym są zawarte informacje min. o wolnej kwocie od podatku. Gdy już dostarczymy te dwie rzeczy pracodawcy, możemy być pewni, że zapłacimy podatku tyle ile musimy.

Gdy nie dostarczymy tych dokumentów, do 4 tygodnia nie będziemy płacić żadnych podatków, po tym czasie stopniowo podatek będzie wynosił coraz więcej, a od 9 tygodnia od każdej wypłaty zapłacimy 42%. Jest to Emergency Tax, czyli zawyżony podatek.

Nie ma, co się jednak martwić, że te pieniądze nam przepadną. Ponieważ gdy już do Urzędu Skarbowego dotrą wymagane dokumenty (PPS i certificate of tax credit) zostanie nam zwrócone to, co nadpłaciliśmy wraz z kolejna wypłatą lub czekiem z Revenue.

Komentarze

Brak komentarzy.
*Imię:
e-mail:
Powiadom mnie o nowych komentarzach na tej stronie.
Ukryj mój e-mail.
*Tekst:
 
Powered by Scriptsmill Comments Script